Kubki z nadrukiem

Marketing to sztuka umiejętnego i skutecznego przyciągania klientów i budowania ich lojalności. W przypadku niektórych działań badania są jedyną możliwą formą oceny efektywności. Kolejne decyzje podejmuje się właśnie na podstawie ich wyników.

Co statystyki mówią o kubkach reklamowych? Czy udowadniają tezę, że jest to dobra forma promocji? A może dowodzą, że należy z nich zrezygnować?

78% konsumentów korzysta z kubków reklamowych

Badania pokazują, że aż 78 procent potencjalnych klientów posiada kubki reklamowe. To imponujący wynik i oczywisty dowód na ich popularność. Większość z badanych regularnie używa kubków z nadrukiem.

Warto ten fakt wykorzystać i włączyć kubki reklamowe do asortymentu upominków dla klientów. Są to prezenty uniwersalne. Można je rozdawać podczas targów i eventów. Można je także wykorzystywać jako prezenty na specjalne okazje. Są także doskonałymi upominkami dla pracowników.

71% osób z pokolenia X i Millenialsów lubi kubki reklamowe 

Ta statystyka nie wymaga długiego komentarza. Kubki reklamowe są lubiane zarówno przez 50-latków jak i 30-latków. Co więcej badania pokazują, że przedstawiciele obu grup zdecydowanie chętniej kupują produkty firm, od których otrzymały gadżety reklamowe.

Dla przedsiębiorców oznacza to możliwość dotarcia do naprawdę dużej grupy odbiorców. Oznacza także możliwość skutecznego targetowania. 

Kubki reklamowe są przechowywane przez ponad 12 miesięcy

Kolejna ważną statystyką jest czas używania kubków reklamowych. Okazuje się, że klienci korzystają z nich średnio przez 12 miesięcy. Daje to kubkom z nadrukami pierwsze miejsce wśród wszystkich upominków promocyjnych.

Rok to bardzo długi czas na zbudowanie świadomości marki oraz lojalności klientów. Jest to okres niemożliwy do osiągnięcia za pomocą innych form reklamy, takich jak reklama w mediach lub promocja w Internecie.

Kubki reklamowe generują ponad 1000 interakcji

Długi czas użytkowania w oczywisty sposób wpływa na liczbę kontaktów klienta z logotypem i komunikatem marketingowym. Są używane codziennie, a nawet kilka razy dziennie. W ciągu roku oznacza to ponad tysiąc ekspozycji.

Oczywiście użytkownik nie jest jedynym adresatem promocji. Kubki z nadrukami są używane w domach i biurach. Co oznacza, że przekaz marketingowy trafia także do pozostałych domowników, znajomych i kolegów z pracy. W ten sposób krąg odbiorców ulega naturalnemu powiększeniu. 

Zwrot z inwestycji

Niestety wykorzystywanie gadżetów reklamowych, w przeciwieństwie do nowoczesnego marketingu internetowego, uniemożliwia obliczenie dokładnego zwrotu z inwestycji. Możliwe jest jednak obliczenie kosztu pojedynczej interakcji. Okazuje się, że w tej kategorii kubki z nadrukiem nie mają sobie równych. Przy jednostkowym koszcie kilkunastu złotych generują nawet tysiąc interakcji w ciągu roku. Oznacza to, że koszt pojedynczej wynosi 1-2 gorsze.

Podsumowanie

Powyższe statystyki jasno pokazują, że kubki z nadrukiem powinny być częścią strategii marketingowej każdej firmy. Są popularne, trafiają do klientów w każdym wieku, generują tysiące interakcji i do tego są efektywne kosztowo. Takich korzyści nie wolno ignorować. A przecież nie są to jedyne korzyści wynikające z korzystania z gadżetów reklamowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here